Informator Ubezpieczeniowy

www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl                                   infolinia 022 423 59 38

Grudzień 1st, 2015 at 11:06

Zmiany w obowiązkowym ubezpieczenia OC Biur Rachunkowych 2016. Gdzie nabyć ubezpieczenie.

Nowa oferta ubezpieczenia biur rachunkowych 2016:

– Ubezpieczenie obowiązkowe Księgi Rachunkowe od 332 zł do 500 zł,
– Ubezpieczenie dobrowolne Kadry i Płace od 94 zł do 110 zł,
– Ubezpieczenie dobrowolne Czynności Doradztwa Podatkowego od 94 zł do 110 zł.

Wypełnij formularz i uzyskaj ofertę: Formularz OC Biur Rachunkowych

Na przełomie 2014 roku dokonana została nowelizacja Ustawy o Rachunkowości, zmiany wprowadzone zostały 16 kwietnia 2014 r. Zgodnie z nowelizacją zniesiony został obowiązek posiadania ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności cywilne (OC) dla biura rachunkowe świadczących usługę prowadzenia uproszczonej księgowości w oparciu o książkę przychodów i rozchodów. Akt wykonawczy stanowi Rozporządzeniem Ministra Finansów (RMF) z dnia 06.11.2014. Przepisy te narzuciły obowiązek posiadania ubezpieczenia obowiązkowego jedynie przedsiębiorcom prowadzących działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (pełnej księgowości) , wyłączając dotychczasowy obowiązek posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilne (OC) przez przedsiębiorców prowadzących usługę uproszczonej księgowości (książkę przychodów i rozchodów).

Tym samym zgodnie z aktualnym stanem prawnym ubezpieczenie obowiązkowe, stanowi jedynie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych z sumą gwarancyjną określoną w/w Rozporządzeniem Ministra Finansów (RMF), w kwocie stanowiącej równowartość 10.000 euro.

Inne rodzaje ubezpieczeń dedykowane Biurom Rachunkowym jak:

– ubezpieczenie nadwyżkowe. Ubezpieczenie nadwyżkowe jest ubezpieczeniem dobrowolnym, niemniej jednak zakres ubezpieczenia jest praktycznie taki sam jak ubezpieczenia obowiązkowego w zakresie ubezpieczenia ksiąg rachunkowych. Ubezpieczenie to rozszerzą ubezpieczenie obowiązkowe OC przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych o większą niż ustawowa sumę ubezpieczenia. Zgodnie z Ustawą oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów (RMF) suma ubezpieczenia dla ubezpieczenia obowiązkowego wynosi równowartość 10.000 euro. Sumę tę można podwyższyć zawierając właśnie ubezpieczenie nadwyżkowe.

– ubezpieczenie Kadr i Płac. W zakresie tego ubezpieczenia ustawodawca nie zdecydował się na wprowadził żadnych nowych, dodatkowych zmian. Ubezpieczenie to nadal jest ubezpieczeniem dobrowolnym. Suma ubezpieczenia podawana jest zazwyczaj w pln. Minimalny proponowany poziom sumy ubezpieczenia to 20.000 pln lub 5000 euro. Ubezpieczenie to najczęściej obejmuje: obliczanie wynagrodzeń za pracę, w tym premii, dodatków, i innych świadczeń związanych ze stosunkiem pracy, obliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz przekazywaniu w tym zakresie niezbędnych dokumentów, prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy i kontroli przestrzegania terminów w tym zakresie, obliczanie miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz składaniu wniosków o wypłatę tego dofinansowania oraz innych niezbędnych dokumentów w tym zakresie oraz składaniu wniosków o zwrot kosztów (w oparciu o stosowne przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych), obliczanie kwot zajętych przez komornika wynagrodzeń i prowadzeniu korespondencji z organami egzekucyjnymi.

– ubezpieczenie czynności doradztwa podatkowego (ubezpieczenie usługi prowadzenia uproszczonej księgowości: ksiązki przychodów i rozchodów) jest aktualnie ubezpieczeniem dobrowolnym. Suma ubezpieczenia nie jest już narzucona przez ustawodawcę, jak w latach ubiegłych (wynosiła równowartość 5.000 euro). Mimo to nadal proponowana jest na zbliżonym poziomie, jednak z możliwością jej podwyższenia. Aktualnie suma ubezpieczenia dla czynności doradztwa podatkowego określana jest w pln, minimalna proponowana wartość wynosi 20.000 pln. Nie jest to jednak bezwzględną regułą i część ubezpieczycieli nadal proponuje sumę ubezpieczenia na poziomie 5000 euro. Oba te rozwiązania zgodne są z aktualnym stanem prawnym.

Zakres jaki obejmuje najczęsciej ubezpieczenie czynności doradztwa podatkowego . Odpowiedzialność ubezpieczonego za szkody powstałe wskutek wykonywania określonych czynności doradztwa podatkowego polegających na : prowadzeniu, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielaniu im pomocy w tym zakresie.

Gdzie wkupić najtaniej ubezpieczenie OC Biur Rachunkowych.

Aktualnie posiadając kilka lat bezszkodowego okresu ubezpieczenia, ubezpieczenie obowiązkowe OC biur rachunkowych na rok 2015 można nabyć od kwoty 342 pln za roczny okres ubezpieczenia. Ubezpieczenie w zakresie kadr i płac od kwoty 94 pln za roczny okres ubezpieczenia. Ubezpieczenie w zakresie czynności doradztwa podatkowego również od kwoty 94 pln. Składka zależna jest od ilości posiadanych lat bezszkodowych. Ubezpieczenie dla podmiotów rozpoczynających działalność oscyluje na poziomie 500 pln w zakresie ubezpieczenia obowiązkowego a 110 pln w zakresie poszczególnych ubezpieczeń dobrowolnych.

Aby uzyskać ofertę odwiedź naszą stronę i wypełnij formularz ofertowy : Formularz OC Biur Rachunkowych
Ofertę wraz z warunkami ubezpieczenia otrzymasz mailem.

Ubezpieczenia dla osób fizycznych

Ubezpieczenia dla osób fizycznych wykonujących czynności księgowe i kadrowo-płacowe. Jest to ubezpieczenie dobrowolne. Obejmuje ono ochroną ubezpieczeniową odpowiedzialność cywilną (OC) Ubezpieczonego ponoszoną w zakresie określonym przepisami prawa za Czyste Szkody Majątkowe wyrządzone Osobom Trzecim wskutek uchybienia popełnionego w związku z wykonywaniem Czynności Księgowych i Kadrowo-Płacowych. Suma ubezpieczenia ustalana jest w pln. Minimalna proponowana suma ubezpieczenia to 20.000 pln. Wartość ta może być wyższa.

Ubezpieczenie Ochrony Prawnej i odpowiedzialności karno-skarbowej. Zakres ubezpieczenia obejmuje zazwyczaj pokrycie kosztu: Wynagrodzenie Prawnika ustanowionego przez Ubezpieczonego, Koszty Ekspertyz, koszty sądowe, łącznie z należnościami dla świadków i biegłych sądowych w postępowaniu sądowym oraz kosztami postępowania egzekucyjnego lub wykonawczego, kary administracyjne lub sądowe oraz inne kary pieniężne które Ubezpieczony musiał zapłacić jeżeli powstały w wyniku postępowania karno-skarbowego lub karnego objętego ubezpieczeniem kary, mandaty, grzywny i inne kary pieniężne nałożone przez ZUS lub PIP jeżeli powstały w wyniku wypadku ubezpieczeniowego objętego Ubezpieczeniem Ochrony Prawnej i odpowiedzialności karno-skarbowej księgowego na podstawie niniejszej Klauzuli, bez względu na to kiedy zostały poniesione. Suma ubezpieczenia ustalana jest w pln.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
-

You must be logged in to post a comment.